Jdi na obsah Jdi na menu
 


             T R A B I   O L A F       

Tato stránka se jmenuje podle značky auta Trabant, které se  vyrábělo v bývalé Německé demokratické republice = (TRABI) a podle křestního jména původního majitele Oldřicha = (OLAF). Právě jednoho z těch 3 096 O99 kusů  vyrobených Trabantů, od 8. 11. 2008, vlastním ve světle-zeleném laku.

Jak se všechno seběhlo? To, že pan Oldřich vlastní trabantíka jsem věděl již dávno. Dokonce, když po skončení dědického řízení připadl trabík jeho vnukovi Miroslavovi, jsem sepisoval pojistnou smlouvu na tzv. povin. ručení, která byla potřebná k registraci (konec roku 2006). Začátkem letošního listopadu (4.11.) jsem se od Míry, když jsme stáli u trabíka, dozvěděl, že jej chce prodat. Po prohlídce jsem se rozhodl, že si splním svůj tajný sen a trabiho koupím a okamžitě si představoval, jak budu s vyfešákovaným trabíkem jezdit na značkové srazy. Domluvili jsme se na sobotní odpoledne (8. 11.), kdy si pro trabíka přijedu. ObrazekDo té doby jsem si zjišťoval potřebné údaje o těchto autech na internetu, dostupnosti náhradních dílů, odborné literatury atd. V pátek 7. 11. jsem přes internet objednal u PNEU VRANÍK SLUŠOVICE 4 kusy zimních pneumatik. Vyhotovil kupní smlouvu a uzavřel pojistnou smlouvu na POV u SLAVIA pojišťovny, a.s. (1218 Kč / rok). V sobotu 8.11. po obědě zapojil za Octavku plaťák a vyrazil na samý západ Čech. Po všech formalitách prodeje a koupě, najel Míra s trabíkem na plaťák, já jej přikurtoval, jeho bratr Pavel udělal několik fotek jízdní soupravy s nákladem a pak jsem vyrazil k domovu. Za necelou hodinu jsem skládal a zaparkoval trabiho u naší garáže. V neděli 9. 11. byla provedena důkladnější prohlídka technického stavu, která byla Obrazekpotřebná pro vypracování plánu postupu renovace. Do konce roku již moc času nezbývá a je potřeba stihnou zeregistrování vozidla v tachovském okrese. K tomu je potřeba absolvovat evidenční kontrolu, EK a STK (končila 1.11.2008). Jedinou možností je dát trabiho do opravy odborníkovi. Na doporučení jednoho známého, jsem se v pondělí dopoledne telefonicky spojil s panem Porazilem a odpoledne opět naložil trabiho na plaťák a vyrazil do Draženova (mezi Horšovským Týnem a Folmavou), kde je "trabantní klinika".Obrazek Než jsem odjel, tak přivezla PéPéeLka objednané zimní pneumatiky (á 599Kč). Cesta proběhla bez problémů a za hodinu se za účasti pana Porazila skládalo. Pan Porazil odvezl trabiho do svého objektu a já se otočil  a vyjel zpět do Plané.

V úterý došel doporučený dopis s technickým průkazem. Při kontrole zápisu o převodu, jsem zjistil, že místo 10. 11. je datumovkou naraženo 19. 11. Nakonec se nic nestalo, protože s registrací počítám až v prosinci. Sepsal jsem v neděli zjištěné závady a zaslal je i s TP panu Porazilovi. Ve čtvrtek 13. 11. jsem se stal členem plzeňského Trabant klubu. Ve středu 19. 11. se konala v Plzni členská schůze. Napsali jsme si test z pravidel silničního provozu. Vyhrál jsem věcnou cenu - sprej na rozmrazování okna. Zajimavé byly informace od přizvaného soudního znalce z oboru provozu vozidel, šetření dopravních nehod a právních nároků na náhradu škody. Myslím si, že právě to bylo to správné téma, když si po novém roce budeme vyšetřovat dopravní nehody do 100 tis. bez policie. Ve čtvrtek 27. 11. jsem se stavěl v Draženově a seznámil se s prováděnou opravou Trabiho Olafa. Na spodku karoserie již řádí koroze na tzv. "vlašťovce", na dně kufru a zasaženy jsou i oba prahy. Na zadních blatnících již chybí část kovu u duroplastu. Podle vyjádření pana Porazila, to klempíř zvládne. Vyměněno již bylo zadní levé rameno a dělaly se právě bzdy. Druhá návštěva se konala 5. 12. Převzal jsem veškeré potřebné "papíry"  a původní eSPéZetky, tedy vše co bude potřeba k registraci. Dále jsem odvezl 4 kola k přezutí. Ještě v pátek odpoledne byla kola přezuta v PNEU BOŠKO TACHOV, kde nám pezouvají i naší ORANŽÁDU, golfíka s kterým jezdíme hobby závody automobilů do vrchu. Přes víkend jsem stačil nastříkat disky alespoň z venkovní strany a pokračoval v úklidu garáže, aby Trabi Olaf nemusel stát někde na ulici. V pondělí 8. 12. jsem provedl zaregistrování trabiho. V úterý 9. 12. jsem nové doklady, registrační značky, repasovanou lamelu spojky a přezutá kola odvezl do Draženova. Do vánoc by mělo být vše hotovo včetně následné kontroly v STK.

Tak už je TRABI OLAF doma! V úterý 16.12.2008 jsem si vyzvedl Olafa v "trabantí klinice". Čekal na nás, připraven k jízdě.Obrazek Po vyřízení formalit s opravou, jsem se vydal na cestu k domovu. Dotankoval jsem v Draženově v areálu bývalého statku (Natural 95 za 22,50Kč/litr). Poprvé v životě jsem řídil Trabanta a využíval volnoběžku na čtvrtém rychlostním stupni. Syn Petr jel za mnou s Octávkou a dá se říci, že stíhal (stačila by i zařazená dvojka). Lano co jsme měli v kufru nebylo potřeba. Šťastně jsme dorazili do Plané. Já, protože toho nebylo ještě dost, jsem jel do Tachova přezout rezervu (ještě nejetá letní originál guma 5,20-13).                                                                                                   Obrazek

Byl uklizen vnitřek a doplněna předepsaná výbava. namontovány nové stírací lišty, které jsem v sobotu 13. 12 2008 zakoupil za 59,90 Kč v karlovarském Globusu. Vzhledem k tomu, že Trabi  ObrazekOlaf nebude používán denně, tak obyčejné stěrače budou stačit, už i vzhledem k maximální rychlosti Trabiho. Na Octávku jsem asi před měsícem koupil super novinku (pár 53 a 48 cm) za pětikilo. Vše je pěkné jenom se nesmí jet přes 160 km/h, to už nestírají, ale jsou ve vzduchu Obrazek(Jízda na dálnici v sousedním Německu). Tak jsem dnes koupil gumičky a nasadím opět klasiku s přítlačnými ploškami. Když jsem u Olafa měřil spotřebu po 100 km, tak to  vyšlo na 7 litrů. Až se s tímto strojem naučím zacházet, tak si myslím, že to bude o litr méně. ObrazekTěch 100 km bylo prvních a byl to opravdu kombinovaný provoz. Dokonce při skoro stovce se sklopilo (nové) zrcátko ke sklu dveří. Měl jsem doma také nové, tak jsem jej vyměnil. Klouby jdou ztuha, tak se na zkušební jízdě ani nehlo. No, bude to ještě hodně práce, než se   stane z Trabiho Olafa krasavec a mohl jsem se zúčastnit nějakého Trabant srazu.

V pátek 19.12. jsem vykonal další zkušební jízdu z Plané do Aše a zpět. Počasí, že by psa nevyhnal, hlavně v Aši, kde i sněžilo. Stěrače šly dobře, ale ostřikovač nefunkční, což byl ten hlavní problém. Na zpáteční cestě byla, až skoro do Chebu, zasněžená silnice. ObrazekNa nových zimních gumách jsem jel bez problému. Dnes v sobotu 20. 12. jsem byl v garáži a do Trabiho namontoval elektrický ostřikovač z jedničko-vého golfíka. Držák na nádobku je  stejný a zapojení také. Ještě natáhnout novou hadiču a bylo hotovo. Pak bylo nutno seřídit trysky a přesadit stěrače (za pomoci malého stahováku) a jeden úkol byl splněn. ObrazekDruhým úkolem byl úklid druhé garáže, aby Trabi Olaf  nestál venku. K přesunu karavanu jsem použil trabiho. Šlo to a tak dnešní noc tráví trabík už pod střechou.

V neděli 21.12. jsem byl ještě dokončit úklid garáže, aby Olaf  stál předkem k vratům. Včera již byla tma, když jsem končil a tak jsem do garáže zajel předkem. Zbývalo dokončit pár maličkostí a přemístit nějaký materiál. Obrazek Teď je to podle mých představ a některé úkony spojené s další úpravou mohu provádět bez vyjíždění. Vedle, v  druhé garáži, je zaparkována naše ORANŽÁDA a ta musí být do začátku závodní sezóny dodělána. Je středa 24. 12. 2008, štědrý den. Přivezl jsem si ke garáži teplou vodu a za pomoci autošampónu umyl OLAFA. No, prokouklo to, zaschlá špína z větší části pustila. ObrazekVe čtvrtek 25. 12. 2008 byl zapojen startovací box. Petr ho dostal jako věcnou cenu na Carbonia Cupu 2007 (máme ještě jeden). Schéma zapojení přiloženo nebylo a tak jsem si ho nakreslil doma. Zapojení je takové, že START BOX se dá zapojit až po zapnutém zapalování. Odklopí se nahoru červený kryt páčkového spínače, přepne páčkový spínač na ON (nahoru). Po zapnutí se současně rozsvítí červená kontrolka a pak se stiskne tlačítko startéru. Po nastartování se sklopí červený kryt dolů, čímž se automaticky  vypne páčkový spínač a současně shasne červená kontrolka. START BOX je tímto  vypnut. Druhý svátek vánoční 26. 12. 2008 byl opět věnován Trabimu. I když bylo -3 C, nechalo se dělat i před garáží. Na programu bylo zapojení automatického rozsvícení jen tlumených světel asi 10 sekund po nastartování.  Za snížené viditelnosti se zapojí otočným spínačen normální osvětlení. Povedlo se, a tak nebude problém s jízdou bez světel. Ještě to vylepším a do elektrického okruhu vřadím vypínač, aby bylo možno mít nastartovaný motor bez rosvícených tlumených světel. Dalším "garážovým dnem" byla sobota 27. 12. 2008.  Nejdříve jsem koupil dva vypínače, zásuvku autozapalovače a mlhová světla. Relátka, autokabely, pojistkovou skříňku a jiné potřebné věci máme v garáži. Z uvedeného je zřejmé, že jsem měl v plánu zapojit mlhová světla, ale vše bylo jinak. Do motorového prostoru jsem namontovalObrazek pojistkovou skříňku. Do které jsem přivedl (+) pól z akumulátoru a přes pojistku zapojil osvětlení motorového prostoru (původem z UAZu). Připojil i napájecí kabel pro automatické zapínání osvětlení, tedy předělávka ze včerejška. Dále bylo předěláno zapínání zadního mlhového světla s kontrolkou. Než jsem se nadál, Obrazekbyla tma a opět -3 C. Když jsem doma "rozmrzl", přišly na řadu mlhová světla. Vybalit osadit žárovky H3 a krátké kabely. Nahodou jsem doma našel dvě montážní svítilny, jedna bez kabelu. Z druhé montážní svítilny jsem ustřihl polovinu (asi 5m) kabelu s klasickou zástrčkou. Druhý konec připájel do montážní svítily a může být využívána originál trabanťácká zasuvka. V neděli 28. 12. 2008, z důvodu jiné činnosti, byla doba strávená v garáži krátká. Zbývalo vřadit vypínač do elektrického obvodu automatického zapínání tlumených světel. Vyvrtat otvor o průměru Obrazek8 mm ze spodu palubky nad zásuvkou pro montážní lampu (lampa je již ve výbavě traboše), zapojit dva vodiče a našroubovat do otvoru vypínač. No a je to! Sice předbíhám, ale tento volant jednou nahradí ten původní. Zatím čeká v krabici, až na něj přijde řada. Nechal jsem vyrobit pro tento volant nábu a až bude vše pohromadě, bude provedena výměna. 14.1.2009 jsem obdržel fotografie vyrobené náby.Obrazek Nába je spojena s volantovou tyčí nasunutím a zajištěna kolíkem, oproti běžnému "tisíhranu" s matkou. Na horní straně je 12 otvorů se závitem, aby bylo možné jemnější nastavení volantu.Obrazek No mráz dnes mírně polevil, takže budu pokračovat v úpravách Trabiho Olafa. Mám již připraveny nové kontrolky na mlhová světla a zadní mlhové světlo, které budou umístěny na místě nefunkčních diod vedle spínače vyhřívání zadního okna. Dokonce jsem v mém "skladě" objevil spínací relé Made in DDR, které jsem zakoupil v 70 letech v Plavně (DDR) a které se konečně dočká využití. V pondělí 19.1.2009 doručila PéPéeLka volantovou nábu po 17té hodině.Obrazek V úterý 20.1.2009, později odpoledne, jsem jel do garáže vyměnit volanty. Na golfiku by to bylo za chvilku. U trabíka se musí odstrojit volantová hřídel a vyklepnout kolík. Nasadit nový volant, naklepnout kolík a vše nastrojit zpět. Povedlo se a myslím si, že to nevypadá vůbec špatně.Obrazek

Na řadu přijde dodělání přístrojovky. Vedle žlutého spínače pro  vyhřívané okno bude do otvoru, který je na fotce vidět, zasunuta krytka s mini kontrolkami na mlhová světa zelená a oranžová. V současné době již soustružník vyrábí komponenty, kterých je potřeba ke změně odklonu kol. Teď má Olaf podseknuta kola do "večka", jako měla Tatra 805 . Na léto jsou již připravena hliníková kola ATS 6Jx13 s pneu 175/50R13. Je však potřeba redukčních podložek 160/100.  Ve dnech 24. a 25.1.2009 jsem doplnil chybějíci levý horní šroub upevnění panelu řízení a vystředil horní a dolní kryt hřídele volantu. V budoucnu bude nutné vyměnit pouzdra uložení hřídele volantu a řadicí páky, krerá mají vůli. Po zkušební jízdě byl přesazen volant o 1/12 vlevo. Po vyzkoušení zavládla plná spokojenost nad vykonaným dílem. Provoz ukázal, že pro spolehlivost funkce osvětlení motorového prostoru je nutné řešit ukostření kapoty samostatným vodičem. Na nerovné vozovce drnčí celá palubní deska a hlavně popelník. Bude řešeno spolu s instalací autorádia a ještě jiných doplňků. Věcí k doladění je ještě hodně. ObrazekV sobotu 31.1.2009 jsem dovezl jednoho darovaného trabantího kombíka na náhradní díly. Motor naskočil na první pokus a trabík motorickou silou najel na plaťák. Po složení jsem se u garáže projel a zacouval na místo. Brzdy jsou nefunkční. Baterka je šestivoltová a Obrazeknějaká zánovní. V neděli 1.2.2009  jsem byl v garáži, ale na nějaké podrobnější ohledání nebyl ani čas, ani počasí. Až bude lépe, tak udělám důkladnější prohlídku celkového stavu.

Společné foto trabantích kluků. 

V sobotu 14.2.2009 svítilo sluníčko a tak jsem se rozhodl jet na nákup do Mar.Lázní s Trabi Olafem. Sice svítilo sluníčko, ale mrzlo. Nějak to míň topilo i když zima uvnitř nebyla. V neděli 15.2.2009 bylo opět pěkné slunečné počasí, ale teploměr ukazoval -5 st.C. Zkontroloval jsem hadice od topení a závada byla nalezena. Guma stará a popraskala v místech nasazení na plechové příruby. Do systému vnikal studený vzduch. Rozřezal jsem dlouhou gumovou hadici pro Obrazekpřívod čerstvého vzduchu do interieru, což se v zimě nepotřebuje a nahradil poškozené krátké hadice. Problém byl zatím vyřešen. Při zkušební jízdě za mrazu, jsem zjistil, že výkon topení je dostatečný a zatím není třeba doplňovat topný systém přídavným ventilátorem. V sobotu 7.3. a v neděli 8.3. 2009 počasí dovolilo být několik hodin v garáži. Povedlo se usadit kapotu motoru a přístrojovou desku. Předělat a dokončit elektroinstalaci. ObrazekV druhé polovině března jsem začal do tabíka instalovat autoradio a reproduktory zn. SENCOR. Vyměnil jsem i starou poškozenou teleskopickou anténu za novou. Ještě zbývá nainstalovat pravý přední reproduktor a usadit autorádio pod přístrojovou desku ve schránce z dvojkové octávky. Podle Obrazekplánu bylo audio dokončeno 31.3.2009 včetně prozatímní  instalace autorádia. Provedl jsem zkušební jízdu. Poslech rádia není motorem rušen a samotné autorádio (cena v akci 498,-Kč) plně vyhovuje pro občasné jízdy. Po několikrátém vyjetí z garáže a opětovném zacouváníObrazek bylo nutné trabíka projet. Než se motor zahřál, tak to byla hotová dýmovnice. Po asi dvou kilometrech bylo vše, jak má být-bez oblaku kouře.Obrazek Motor běžel lehce a než jsem se nadál, tak na tachometru byla skoro stovka. Když jsem se míjel s protijedoucím kamiónem, tak po tlakové vlně  se obě venkovní zrcátka sklopila až ke sklu dveří a špatně zaklapnutá kapota držela jen na pojistce (háku co se musí při otevírání ručně odklonit). No a mohlo být "vymalováno"! Do motorového prostoru jsem namontoval, místo dlouhé gumové hadice pro přívod čerstvého vzduchu, ohebnou hlinikovou rouru (průměr 80 mm), určenou pro vzduchotechniku, kterou jsem zakoupil v chebském OBI. Uvidím, jak dlouho vydrží. Ve středu 14.4.2009 jsem jezdil s trabíkem, aby před 1. výletem byl dostatečně otestován. Byl jsem dopoledne a odpoledne v Tachově a Velkém Rapotíně. Při odjezdu domů se po 200 metrech motor Olafa zastavil a už jsme jej nenastartovali. Do Plané jsme se vrátili na plaťáku. Ve čtvrtek jsem prohlédl celé zapalování, ale pravděpodobně došlo k poškození elektronického zapalování EBZA. V pátek jsem koupil Obrazekstarší funkční EBZU i s trabíkem (r.v. 11/1989). Také stál bez pohybu delší dobu (asi rok). Na baterku z Olafa chytil na první pokus i když jsem musel startovat pomocí šroubováku přímo na startéru. O víkendu jsem podle výrobního čísla motoru zjistil, že není původní, ale z roku 1969, typ.P63, karburátor 28 HB 2-7, mazání 1:33. Elektronické zapalování EBZA a hlavy válců pro svíčky se závitem 14 mm. O víkendu 18.4. jsem rozebral motor na ObrazekTrabi Olafu. Podfouklé těsnění pod 2. válcem i když i ostatní spoje nic moc. Zjištěn únik směsi na zadní straně ve spoji karterů na straně u řemenice. Motor byl značně znečištěn, což pod plechovým krytem nebylo vidět. ObrazekDemontoval jsem nejprve hlavy válců a pak i samotné válce.Obrazek V neděli 19.4. jsem byl v garáži až k večeru. Vytěžil jsem z koupeného trabíka kompletní zadní nárazník a z předního nárazníku gumové dorazy a pravý roh nárazníku, což využiji pro náhradu poškozených dílů. Karosérie je docelá dobrá a zdá se méně napadená korozí, než u Olafa před oprObrazekavou u klempíře. Udělal jsem několik fotografií, aby bylo vidět, jak moc byl motor znečištěm. V létě by byly určitě potíže s chlazením. V zimě to topilo docela dobře. Zjistil jsem, že v darovaném kombíku je motor P65 z roku 1981 s karburátorem 28 HB 3-1, mazání 1:50. V úterý 21.4.2009 byl demontován zbytek motoru z trabíka. Důkladné odstranění nečistot a prohlídka.Obrazek

 

 28.4.2009 Provedeno utěsnění otvorů v místě montážního kolíku. Vyříznut závit M10 a použito krátkých imbusových šroubu, měděných podložek, gelového těsnění a lepidla na závity.ObrazekObrazek Namontováno nové kontaktní zapalování (orig.DDR)10.5.2009 Dokončena oprava motoru a jeho montáž do trabíka. Při zkušebním startu chytil motor na 1. pokus. Výměna hadic (větrání,topení a z čističe vzduchu do karburátoru). Namontovány misky pro změnu odklonu zadních kol Obrazekz "V" ma "II" a redukční podložky ze 4x160 na 4x100 mm (př.30mm,z.25mm). Použity lité disky ATS 6Jx13, ET 30 s pneu 175/50R13. Ještě  nezbytné vyleštění karoserie pastou "Tempo", no a mohlo se vyjet na testovací jízdu. ObrazekUjel jsem cca 130 km, až na to, že prasklo perko u lanka plynu, což jsem opravil, byla jízda v pohodě. Z trabíka se stala motokára. V zatáčkách pěkně sedí a drží stopu. Pak ještě nešla otevřít přední kapota. Tu jsem otevřel až v garáži a zjistil, že vypadl konec bovdenu z mechanizmu zámku. Dnes 11.5.2009 jsem promazal strunu, vyčistil a promazal zámek kapoty. Z fotky je vidět, že během celé opravy byl nastříkán přední nárazník, plech pod nárazníkem a rámečky světlometů. Namontovány "nové" gumové dorazy předního nárazníku z limuzínky. Dnes byly nastříkány raménka stíračů a hák uzavírání přední kapoty. 12.5.2009 Po ujetí cca 100 km, bylo doporučeno výrobcem duralových Obrazekredukčních podložek, překontrolovat jejich dotažení. Provedeno, kousek dotáhnout to opravdu šlo. Namontování nastříkaných stíračů a výměna gumového držáku konce výfuku (posloužil starý rozvoďák z TDI) a opět krátká zkušební jízda (asi 30 km). Vše O.K. V kopci a v zatáčkách je to úplně jiné auto.ObrazekObrazek Co dodat?

 

 

                No prostě už žádné "UŽOVKY"!!!

V neděli 17.5.2009 byl vyměněn Obrazekspínač stíračů, namontováno držadlo pro spolujezdce, lem kolem stropu, vyměněny sluneční clony. V pondělí 18.5. 2009 byl demontován zadní nárazník k provedení renovace. Bylo nutné jej vyklepat, obrousit korodovaná místa, vybrousit a nastříkat černou barvou. Dále byl konec výfuku zkrácen cca o 3 cm a namontována chromovaná koncovka výfuku, zakoupena před časem v Lídlu. Vzhledem k tomu, že za deště teklo do vnitřku v místech spojů okenních gum, tak bylo použito karosářského tmele k zalepení netěsností. Obroušen a nastříkán byl i závěs. V úterý 19.5.2009 dokončena renovace zadního Obrazeknárazníku. Montáž "nových" gumových dorazů z limuzínky na nárazník a jeho montáž na trabíka. Zakoupena nová krytka koule (13,-Kč) a jedna zástěrka na Avii (83,-Kč). Po návratu do garáže, výroba širokých zástěrek na trabíka pro široká kola, ale i zimní "užovky". Oprava nástřiku spodku a spodní části závěsu.

Obrazek

 

 

Od  27.5.2009: Demontáž hlavy 1. válce, opět podfouklé těsnění, povolené matky na šteftech z důvodu poškozeného závitu. Vyříznutí závitu M12 a použití náhradních šteftů na 1. a 2. válci. To nebyl ještě konec. Na Butově při slalomu opět pleskavý zvuk signalizoval, že hlavy půjdou opět dolů. Náhrada ještě dvou šroubů. Pro jistotu zakoupeny ještě 4 kusy náhradních svorníků, pro případnou kompletní výměnu. Zatím k ní nedošlo. ObrazekPro potřebu zapojení různých spotřebičů (lednička, lampička pro spolujezdce, navigace atd.) doplněna přístrojová deska o zásuvku (bez zapolovače cigaret-Olaf je nekuřák).Obrazek Před odjezdem na Jarní výlet 2009 byl na zadní okno nalepen nápis, který je uveden v knize 200 vtipů o trabantech. Na víko kufru přibyla také humorná samolepka, kterou jsem asi před osmi lety koupil na "pumpě" někde za Brnem. ObrazekDošlo i dodělání barevné úpravy zádě a to bakelitů pod skly zadních skupinových svítilem a výměny "skel". Ukazatele směru jsou čiré i vpředu. Jarní výlet jsme s Olafem absolvovali bez závad. Vypočítal jsem i průměrnou spotřebu po ujetých 275 km a vyšla na 6,9 litrů na 100 kmObrazek. Ještě fotografie barevně upravené zádě Trabi Olafa.

 V sobotu 27.6.2009 jsme s Olafem jeli na další jednodenní akci do Zlonice. Z Plané okolo Mariánek, pak Teplá, Toužim, Bochov, Řevničov, Slaný a Zlonice. Sraz byl v 09.00 na náměstí. Hodinová výstava strojů, železniční muzeum, oběd v Žižicích,Obrazek Hornický skanzen ve Vinařicich, opět na kávičku do Žižic a poslední akce-posezení na zahradě u pořadatele s opékáním špekáčků. Vic ve fotoalbu Trabi akce Zlonice 09. Ujel jsem (v přepočtu na malá kola) 320 km a průměrná spotřeba vyšla na 6,875 litr./100km. Ještě, že nepršelo to by ty "válce na dojetí" nebyly moc vhodné. Ve středu 1.7.2009 dovezla v 15.30h ObrazekPéPéeLka objednanou sadu nových pneumatik zn. TOYO PROGRES 175/60R13 77H, která byla objednána již ve středu 24.6.2009, ale chybička se vloudila. Po 16 hodině jsem byl v Pneuservisu Boško v Tachově a po 17 hodině jel na nové sadě do Plané. V garáži jsem malinko upravil lemy zadních blatníků a vše je O.K.Obrazek

 Dne 7.7.2009 byla dokončena montáž Obrazeknových fanfárů zakoupených 6.7.2009 ve Weidenu. No tObrazekroubí to pořádně. Sraz Morava zahajuje společným troubením, tak aby byl Olaf dobře slyšet. K tomu ještě přibylo vnitřní diodové osvětlení s vlastním zdrojem na 100 hodin (3xAAA). Čas letí jako voda a průběžně se s Trabi Olafem pořád něco děje. Přibylo diodové Obrazekosvětlení vnitřku. Byla přemístěna kontrolka na výstražná světla, která zvětšila i svůj průměr. Chybí jenom bílý trojúhelníček.Obrazek Byl instalován i darovaný model. Spínače jsou komplet i s označením OFF a ON, které pochází z bojového vozidla pěchoty, vyráběného kdysi v ZŤS Detva i pro Libii. ObrazekZ koupené starší převodovky byl použit spínač a tak má Olaf i couvačku.Obrazek Zadní mlhovku již Olaf měl. V ponděli 24.8.2009 byla zahájena montáž originálního střešního okna, které jsem 18.8. zakoupil v Plzni. Udělal jsem šablonu a podle ní vyřízl otvor do střechy. Bylo velké vedro a tak jsem musel dodržovat pitný režim. Krušovický Mušketýr je dobré pivo. V úterý jsem měl pauzu - opět cesta do Plzně. Dokončení díla bylo až ve středu 26.8.2009. ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekPovedlo se.  

 

Náhledy fotografií ze složky Trabi Olaf ve fotografii

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

tak to je fakt hustý

(lukáš bartoň, 28. 3. 2009 11:02)

týýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýývadoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

odpověď

(ORANŽÁDA, 17. 12. 2008 9:54)

Ahoj Radku. To byl jen takový nápad, který jsem realizoval. Včera jsme "OLAFA" přivezli domů. Jel jsem po ose a poprvé v životě řídil Trabanta. Péťa jel za mnou s Octávkou a dá se říct, že docela stíhal. Lano, co jsme měli v kufru, nebylo potřeba. Prostě nádhera. Ještě to bude hodně práce, aby to byl fešák.

gratulace

(BMW-440, 16. 12. 2008 17:23)

Ahoj.Čumím jak bulik.To je fofr jak to všechno stíháte.Držím palce.To vypadá na tvrdou konkurenci oranžádě.Ahoj někde na závodech.Radek.