Jdi na obsah Jdi na menu
 


TRABANT

20. 11. 2008
OSTRÉ ZÁVODNÍ PROVEDENÍ  Co byste říkali tomuto závodnímu stroji, který by startoval na Carbonia Cupu 2009 ve třídě E1-1400. Podle zjištěných údajů, má motor 4 karburátory a obsah 1300 ccm,výkon cca 150 koní, otáčky 10800 za minutu. Převodovka je závodní,5ti rychlostní se samosvorem. Disky 8x13 a pneu AVON. Startoval ve skupině H. Je na prodej za 8000 EUR. Vzhledem k tomu, že byl postaven pro závody na okruzích, tak by to chtělo lehčí stálý převod (na krušnohorské kopce je V max. 200km/h moc).

Obrazek

ObrazekObrazekObrazekObrazekJeště pořád si myslíte, že se jedná o "bakelitovou dýmovnici", anebo se divíte, co se všechno nechá vyrobit.  

OSTRÉ SOUTĚŽNÍ PROVEDENÍ Našel jsem na netu i několik snímků čistokrevného soutěžáka, bohužel je již v muzeu.

Obrazek

 Obrazek

 

 

 TRABANT 601 s 1,8 o výkonu 110kW  Jak sem se dočetl, tak tomu se říká tuning dotažený do konce. Z původního Trabanta 601 toho sice moc nezbylo, dalo by se říci, že vlastně nic, až na kastli, ale určitě mu to promineme. Pod kapotou už nevrčí dvoutaktní dvouválec, ale přímo čtyřválec s turbem od Audi TT. Objem motoru se tedy zvýšil trojnásobně. Výkon motoru z původních 19 kW na 110 kW. Je až divné, jak se vše pod kapotu vešlo. Kola jsou dokonce "šestnáctky" OZ Gemini 7x16 ET 37 (podložky 10/20 mm) s pneu 195/40-16 od Continentálu. Bubnové brzdy nahradily kotoučovky od Bremba. Podvozek KW, původně určený pro VW Lupo GTI varianta III. Bylo by toho ještě mnoho k vyjmenování, ale raději se podívejte na několik fotografií, pravděpodobně jediného exempláře (podle fotek na číslech).Obrazek

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek Tak, až kolem vás přelítne něco malého a zlatého a uvidíte jak se vzdaluje tento výfuk, nechte ho bejt, nemá to cenu!

Trabant 601 s použitím pro rally pochází z Maďarska. Motor upraven, čtyřkanál, objem zvýšen na 640 cm3, výkon 37 kW (50k), brzdy z Wartburga, r.v. 1981,cena 12990 EURObrazek

ObrazekObrazekObrazek

Obrazek

Pro příznivce tuningových úprav vzhledu, jsem našel další stroje."Žuťas", v absolutním tuningu, je k mání, podle netu, za 14,500 EUR. R.v. 1989, kompletní přestavba 2006/2007. Disky 8 a 8,5 x 13, pneu 175/50R13.Obrazek

 

ObrazekObrazekObrazekObrazek

 "Leštěnka z Erfurtu" je kombík resp. UNIVERSAL s motorem VW 1.1, výkon 30 kW (41 k) na pneumatikách 175/50R13 v ceně 8.990 EUR.Obrazek

 

Obrazek

ObrazekObrazekObrazek

 Našel jsem i docela obyčejného Trabiho, ale v perfektním zachovalém stavu.Obrazek V nabídce je za 4.000 EUR, r.v. 1989, najeto 7949 km. No prostě originál.Obrazek

 

Obrazek

ObrazekObrazek

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

ODPOVĚĎ PRO JOSEFA BLÁHU

(ORANŽÁDA, 3. 12. 2008 9:24)

Pepo, buď tak hodný a hezky pomalu si přečti co je napsáno v úvodu před žlutým Trabantem a jestli můžeš, tak si udělej jazykový rozbor. Nikde nepíši, že by startoval ve skupině H u nás, ale, že startoval ve skupině H na okruzích. (je v Německu, tak určitě nestartoval v ČR). V úvodu píši, představte si, že by mohl startovat ve třídě E1-1400 na Carbonia Cupu. O skupině H, která není v CC ani vypsána, tam není ani slovo. Tak nevím v čem je problém.

Trabant

(Josef Bláha, 3. 12. 2008 3:46)

Trabant je špičkovej za 8 000eu, ale ne unás do H skupiny, jelikoš se musí zachovat motor který se do auta v daných letech montoval, takže jen do E1-1400.